Explorers

Draaitijd: Vrijdagavond 19:30 – 22:00 uur
Leeftijden: 15 – 18 jaar (hierna gaan zij naar de Roverscouts of Loodsen)

Wat doen wij?

Handen uit de mouwen voor de spannendste etappe in de ontdekkingsreis van Scouting. Iedereen tussen de 15 en 18 kan Explorer worden. Explorers hebben het zelf voor ’t zeggen, ze maken samen plannen, bepalen hun eigen avontuur. Daarom is geen dag hetzelfde.

Van speleologie tot straattheater, van kampvuren maken tot afzien op een fietstocht… Abseilen, kanovaren, primitief kamperen, dagje strand en lekker stappen in dezelfde vakantie. Je eigen mok uit berkenhout hakken. Niks is onmogelijk. Bij de Explorers blijft het niet bij plannen maken. Plannen zijn er om uitgevoerd te worden. Plannen maken is één. Samen plannen uitvoeren is twee. Het vraagt organisatietalent. Je moet ervoor praten en luisteren, en besluiten nemen. Maar organiseren valt te leren. Want Explorer ben je gelukkig niet in je eentje. De taken worden verdeeld. Ieder speelt z’n eigen rol in het team.

Wil je een keertje komen kijken of meer informatie? Stuur dan even een berichtje naar de Explorer begeleiding.

Begeleiders
Rick Groenewege (Teamleider)